top of page

Διατροφή, υγεία & ομορφιά: Μια άρρηκτη σχέση



Διατροφή, δίαιτα και ομορφιά
Διατροφή, δίαιτα και ομορφιά

Το 400 π.Χ. ο Ιπποκράτης είχε διαπιστώσει ότι το σώμα μας έχει τη δυνατότητα να αυτοθεραπεύεται.


Τόνιζε ότι ύψιστη σημασία γι’ αυτό έχουν η διατροφή, η κίνηση, το περιβάλλον, ο τρόπος ζωής και ο τρόπος σκέψης.


Στην εποχή που ζούμε η διατροφή μας έχει αλλάξει τόσο πολύ που δεν έχει καμία σχέση ούτε με τη διατροφή που έκαναν οι παππούδες μας πριν από έναν αιώνα.


Έχουμε μια διατροφή βασισμένη στους υδατάνθρακες, ζούμε με ρυθμούς που μας αναγκάζουν να τρώμε «στο πόδι» κι έχουμε υιοθετήσει πολλές κακές συνήθειες όπως το κάπνισμα, το αλκοόλ κ.α. Μάλιστα, ακόμα και το κάπνισμα ποιοτικά είναι πιο βλαβερό λόγω προσμίξεων σε σχέση με τον καπνό που χρησιμοποιούσαν οι πρόγονοί μας.


Η σύγχρονη διατροφή, είναι βασισμένη στους επεξεργασμένους υδατάνθρακες, στο επεξεργασμένο κρέας και στα επεξεργασμένα γαλακτοκομικά προϊόντα, κάτι που οδηγεί συχνά σε πολλές διαταραχές της υγείας μας.


Δεν απαγορεύεται να τρώμε κρέας, αλλά θα έπρεπε να το τρώμε κατ’ εξαίρεση.

Η λάθος ή κακή διατροφή που δεν βασίζεται στα φυτικά προϊόντα προκαλεί πτώση του επιπέδου υγείας, το οποίο βεβαίως επηρεάζει και την ψυχολογία, ακόμη και την ομορφιά.


Σε βάθος χρόνου εμφανίζονται διαταραχές όπως άγχος, αϋπνία, παχυσαρκία, γερασμένο δέρμα, ορμονικές διαταραχές, δυσκοιλιότητα, υπογονιμότητα, κλπ. Όλα αυτά επιδεινώνονται από τον κακό ύπνο και την έλλειψη άσκησης.


Από την άλλη μεριά, πολλοί θεωρούν ότι η vegan διατροφή που βασίζεται σε φρούτα και λαχανικά βοηθά σημαντικά στην διατήρηση του καλού επιπέδου της υγείας. Όμως πόσοι γνωρίζουν ότι π.χ. ένα φρούτο που καταναλώνουν έχει υποστεί τοξική επεξεργασία. Είναι γεμάτο εντομοκτόνα και λιπάσματα και διάφορες άλλες βλαβερές για τον οργανισμό ουσίες.


Ακόμα κι αν χρησιμοποιούμε προϊόντα βιολογικών καλλιεργειών, πάλι δεν λαμβάνουμε όλα τα ορθά μόρια, δηλαδή όλα τα θρεπτικά στοιχεία στην ποσότητα που απαιτείται. Αυτό συμβαίνει διότι ο σύγχρονος τρόπος καλλιέργειας στη γεωργία στερεί το υπέδαφος σε μέταλλα και ιχνοστοιχεία.


Στα προϊόντα της φύσης, οι πρωτεΐνες, οι υδατάνθρακες, οι φυτικές ίνες και τα λίπη είναι απόλυτα ισορροπημένα. Οι φυτικές πρωτεΐνες γνωρίζουμε καλά ότι δεν δημιουργούν προβλήματα στον οργανισμό. Στον αντίποδα, οι ζωικές πρωτεΐνες μπορεί να κάνουν πολύ κακό στα νεφρά, στην καρδιά και στο συκώτι και μπορεί να προκαλούν χρόνια φλεγμονή και ορμονικές διαταραχές.


Υπάρχει ένας κανόνας που λέει ότι η σωστή διατροφή αποτελείται από ό,τι κόβεις από τα δέντρα και ό,τι ξεριζώνεις από το έδαφος και μάλιστα στην εποχή του.


Ο ανθρώπινος οργανισμός πρέπει να δημιουργεί ιστούς και όργανα τρώγοντας χόρτα, λαχανικά, όσπρια, φρούτα και ξηρούς καρπούς και όχι κρέας.


Όπως αναφέρθηκε και πριν, αν κάποιος θέλει, επιτρέπεται να καταναλώνει κρέας, γαλακτοκομικά και γλυκά, αλλά όχι περισσότερο από 4 έως 5 φορές το μήνα.


Γι’ αυτό το λόγο και η νηστεία έχει ονομαστεί ως «το τσεκούρι της ασθένειας». Και βέβαια νηστεία δεν είναι το ψωμί και ο χαλβάς, δηλαδή γλουτένη και ζάχαρη. Η νηστεία πρέπει να έχει στο επίκεντρο χόρτα, λαχανικά, φρούτα και ξηρούς καρπούς.


Αν θέλαμε να ξεκινήσουμε με κάποιους βασικούς κανόνες, αυτοί είναι:


• Πολύ καλό πρωινό

• Ελάχιστο βραδινό

• Άφθονο νερό

• Αύξηση χορτοφαγίας

• Να μην γίνεται βιαστική κατανάλωση τροφής

• Άσκηση τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα


Τι είναι ο μεταβολισμός;


Ο οργανισμός μας παίρνει σύνθετες ουσίες από τα τρόφιμα και τις διασπά (καταβολισμός) με την πέψη σε απλά στοιχεία. Αυτά στη συνέχεια τα χρησιμοποιεί και συνθέτει (αναβολισμός) τα συστατικά που έχει ανάγκη. Αυτή η διαδικασία ονομάζεται με μια λέξη «μεταβολισμός».


Ο μεταβολισμός πλαισιώνεται από μια πληθώρα άλλων σύνθετων μηχανισμών που έχουν σαν σκοπό την βέλτιστη λειτουργεία του οργανισμού. Ένα σημαντικό γεγονός κατά τη διάρκεια όλων αυτών είναι ότι επηρεάζονται τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Αυτό είναι γνωστό με τον όρο γλυκαιμία.


Ο οργανισμός είναι σε θέση να κρατάει την γλυκαιμία σταθερή. Όταν το σάκχαρο είναι σε υψηλά επίπεδα, το πάγκρεας εκκρίνει ινσουλίνη και τα επίπεδα σακχάρου κατεβαίνουν στα φυσιολογικά επίπεδα.


Η γλυκαιμία πρέπει να διατηρείται όσο το δυνατόν πιο σταθερή. Όταν υπάρχουν έντονες αυξομειώσεις της γλυκαιμίας, δημιουργείται έντονο αίσθημα πείνας και περιορίζονται οι καύσεις του λίπους.


Γι’ αυτόν τον λόγο πάντα προτείνεται η χρήση διατροφικών προϊόντων με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη διότι έτσι, κατά τη διάρκεια μιας δίαιτας, περιορίζεται το αίσθημα της πείνας κι ο οργανισμός προωθεί τις καύσεις του λίπους.


Η χρήση των επεξεργασμένων τροφών με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη και η υπερβολική κατανάλωση υδατανθράκων οδηγεί σε συσσώρευση λίπους, σε παχυσαρκία, και αυτά με τη σειρά τους οδηγούν τον άνθρωπο σε έναν φαύλο κύκλο ψυχικών διαταραχών.


Αρχίζει και υπάρχει εντονότερο άγχος και κατάθλιψη που με τη σειρά τους οδηγούν σε συναισθηματική πείνα και επιπλέον κατανάλωση υδατανθράκων.


Η παχυσαρκία είναι στη βάση πολλών παθολογικών καταστάσεων όπως ο διαβήτης, οι καρδιαγγειακές παθήσεις, η γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, η οστεοαρθρίτιδα, ο καρκίνος και οι διαταραχές ύπνου. Η κακή διατροφή μας στερεί πνευματική ενέργεια και νοητική απόδοση. Επίσης μας στερεί σωματική ενέργεια για γυμναστική και μας καθηλώνει. Η υγιεινή διατροφή μας δίνει υγεία και ευεξία και μας κάνει να νιώθουμε ευχάριστα.


Η υγιεινή διατροφή είναι προϋπόθεση όταν κάποιος θέλει να χάσει βάρος, και δεν είναι τυχαίο ότι αυτό αποτελεί και μια τάση στον σύγχρονο τρόπο ζωής.

Ένα πρόγραμμα υγιεινής διατροφής θα πρέπει

• Να ενεργοποιεί τον μεταβολισμό

• Να μην διαταράσσει τη γλυκαιμία

• Να περιλαμβάνει πρωτεΐνες φυτικής προέλευσης

• Να είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες

• Να μην περιέχει γλουτένη, λακτόζη

• Να είναι εύγεστο και ευχάριστο και

• Να προσαρμόζεται στο σύγχρονο ρυθμό ζωής


Ποιο είναι το κέρδος μας από όλα αυτά;


• Να νιώθουμε υγιείς

• Να ενισχύεται το ανοσοποιητικό

• Να ενισχύεται η καλή λειτουργεία του εντέρου

• Να διατηρείται το επιθυμητό βάρος και

• Να έχουμε ψυχική ευεξία


Ένα διατροφικό πρόγραμμα πρέπει να υποστηρίζει εξατομικευμένα τις ανάγκες του κάθε οργανισμού, όπως και να είναι και προσαρμοσμένο σε πιο ειδικές διατροφικές απαιτήσεις, όπως η διαλειμματική νηστεία.


Πώς μπορούμε να το πετύχουμε αυτό;


Το πρόγραμμα της διατροφής πολύ συχνά δεν αρκεί από μόνο του. Χρειάζεται να το συμπληρώσουμε – υποστηρίξουμε με υποκατάστατα γευμάτων αλλά και με ειδικά συμπληρώματα διατροφής.


Τα ποιοτικά υποκατάστατα γευμάτων είναι ασφαλέστατα για την υγεία του ανθρώπου, περιέχουν ισορροπημένες ποσότητες από φυτική πρωτεΐνη, λίγα λιπαρά και δεν έχουν προσθήκη ζάχαρης.


Μπορούν και προσαρμόζονται σε προγράμματα με μειωμένη πρόσληψη τροφής και ενεργοποιούν ταχύτερα τον μεταβολισμό.


Συνήθως, με τα υποκατάστατα αντικαθιστούμε 1 ή 2 γεύματα μέσα στην ημέρα. Μαζί με αυτά, πολύ σημαντική υποστήριξη έχουμε από τα Ω3 λιπαρά οξέα (υποστηρίζουν τόσο την υγεία όσο και το αδυνάτισμα), καθώς και το πόσιμο τζελ αλόης που υποστηρίζει τον μεταβολισμό.


Επιπλέον, ένα συμπλήρωμα διατροφής με μέταλλα και ιχνοστοιχεία είναι αναγκαίο για την οξεοβασική ισορροπία του οργανισμού, ενώ μια πληθώρα βοτάνων μπορούν να γίνουν ο καταλληλότερος σύμμαχος για την επαρκή κατανάλωση υγρών.


Ένα κομβικό σημείο για την επιτυχία ενός προγράμματος αδυνατίσματος είναι η ευκολία με την οποία αυτό προσαρμόζεται στην καθημερινότητα.


Στόχος του ιατρού είναι να υποστηρίζει την προσπάθειά σας και να σας καθοδηγεί στο τί ταιριάζει στις δικές σας ανάγκες και προτιμήσεις.


Διαβάστε ακόμα:



72 Προβολές0 Σχόλια

Πρόσφατες αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων

Comments


bottom of page